Mămăligă cu ciuperci la cuptor

Mamaliga cu ciuperci și branza la cuptor

Uuu, ce bine pică mâncarea asta pe timp de toamnă rece! 🙂 Chiar dacă nu am mai reușit să ajung în pădure la cules de ciuperci, am gătit-o cu champignoane brune (că mi se par mai aromate ca cele albe) și a ieșit delicioasă.

Se face simplu, în maxim 30 de minute și cu doar câteva ingrediente. Pentru cine nu are salvie în casă (nici măcar pentru ceai), poate renunța la ea sau o poate înlocui cu cimbru. De asemenea, la final eu am presărat și niște semințe rumene de floarea-soarelui și dovleac. Asta pentru că îmi place cum merg cu ciupercile și am vrut să ridic și valoarea nutritivă. Dar ele sunt opționale… cine vrea le pune, cine e la dietă, nu le pune. 😀

Și pentru că lucrez mai mult de acasă și pot mânca cât usturoi vreau, am făcut și un sos rapid. Am pisat 3 căței de usturoi cu sare și puțin ulei, după care am adăugat 2 linguri de iaurt. Cu sosul ăsta am binecuvântat mămăliga cu ciuperci. Mmm… ce bun a fost! 😋

Printează rețeta

Mămăligă cu ciuperci la cuptor

  • Timp total: 30 minute
  • Porții: 2-3
  • Calorii 400

Ingrediente

  • 250 g ciuperci proaspete, (am folosit champignon brune)
  • 120 g mălai
  • 100 g cheddar roșu/alb, (sau gouda, edamer, cașcaval, mozzarella)
  • 10 g unt , (1/2 lingură)
  • 30 ml ulei de măsline/vegetal, (2 linguri)
  • 1/2 linguriță salvie uscată, (0,9 g)
  • 15 g semințe de floarea-soarelui, dovleac, (2 linguri, opțional)

Metodă

  • 1)

    Prima dată, hai s-o punem de-o mămăligă! 🙂 Înarmează-te cu un ceaun și un făcăleț – asta dacă ai așa “device-uri” străbune. Dacă nu ai, nu-i bai, că mămăliga iese bună și dacă o amesteci cu un tel sau lingură de silicon, într-o oală de millenials. Acum, amintește-ți cum îți place mămăliga: mai tare sau mai moale? Dacă moale, pune în ceaun 750 ml apă, dacă tare, pune 600 ml apă. Adaugă și aproape 1 linguriță de sare. Pune apa la fiert pe foc mare.

  • 2)

    Între timp, pornește cuptorul la 1800C/treapta 4/temperatură moderată.

  • 3)

    Apoi ia ciupercile și taie doar partea de codiță care e cu pământ sau e oxidată, șterge-le cu un șervet sau spală-le. Nu le da jos membrana ce le acoperă că e comestibilă și în ea stau mulți nutrienți!

  • 4)
    • Taie ciupercoanțele în 2-3-4 felii, adică așa cât să fie cam de 1-2 cm grosime.
    • Într-un bol dă brânza pe răzătoarea cu lacrimi mari, să o ai pregătită.
  • 5)

    Dacă apa face bulbuci mari (că deja ar cam trebui), dă focul la mediu spre mic și varsă în ploaie mălaiul, amestecând energic inițial și apoi din când în când până e gata (când e gata observi văzând și gustând). Ți-aș zice eu, dar depinde ce mălai cumperi. Panzani are, de exemplu, mălai de 3 minute, alții de 20 minute. 😀 Când e gata mămăliga, aruncă peste ea untul, mai amestecă o dată și bine, apoi stinge focul, iar mămăliga toarn-o într-un vas de yena sau ceramică, adică bun pentru cuptor.

  • 6)

    Pune pe foc mediu o tigaie cu cele 2 linguri de ulei în ea. Când uleiul s-a încins bine, varsă ciupercile și amestecă din când în când până capătă o culoare frumoasă, maronie-rumenie și când vezi că s-a evaporat aproape toată apa de ploaie ce s-a scurs din ele, pune salvia și presară sare de 2 ori cât cuprinzi între 3 degete. Stinge focul și toarnă ciupercile peste mămăligă.

  • 7)

    Peste ciuperci presară frumos și uniform brânza rasă și bagă vasul la cuptor pe rândul din mijloc. Lasă-l cam 5-10 minute, adică până se topește de tot cheddarul.

  • 8)

    După vreo 5-10 minute de când ai scos mâncarea din cuptor, dacă dorești, presară pe ea semințe și/sau verdeață. Se mănâncă cât e caldă și cum ziceam la început, se poate completa și cu un mujdei sau cu un sos de usturoi cu iaurt/smântână. 😉 Poftă bună!

Valori nutriționale/porție

Calorii400
Grăsimi23g
Saturate10.8g
Monosaturate8.7g
Polisaturate2.4g
Carbohidrați34.1g
Zahăr2.2g
Fibre5.5g
Proteine15g

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Rețeta precedentă Rețeta următoare