Peanut Butter Strawberry Cup

În rețeta asta vă propun o combinație interesantă: căpșuni proaspete cu unt de arahide, biscuiți și frișcă. Îmi place mult nu doar pentru că se prepară rapid, ci și pentru complexul de arome: dulce-acrișor-sărat și textura ideală, adică și cremoasă și crocantă. 😋 Se poate mânca pe post de desert sau mic-dejun dulce, pentru că are tot ce ne trebuie pentru a ne începe ziua sănătoși și răsfățați.

Printează rețeta

Peanut Butter Strawberry Cup

  • Timp total: 15 minute
  • Porții: 2-3
  • Calorii 515

Ingrediente

  • 300 g căpșuni proaspete
  • 120 ml smântână dulce/frișcă lichidă
  • 100 g unt de arahide
  • 130 g biscuiți graham/digestivi, (15-20 buc)

Metodă

  • 1)

    Înainte de toate, asigură-te că smântâna dulce/frișca lichidă e rece-rece. Dacă abia ai cumpărat-o, pune-o pentru vreo 5-10 minute la congelator.

  • 2)

    Ia o crăticioară și un bol/borcan care să-ți încapă în ea (dar să nu fie de plastic!). În crăticioară pune vreo 2-3 degete de apă, în vas pune untul de arahide și plasează-l în cratiță, cu atenție să nu intre apa în el (dacă e prea multă, mai scoate afară). Pune pe foc mic și lasă doar cât să se încălzească și înmoaie nițel untul de arahide, ca să-ți fie ușor să-l manevrezi mai încolo.

  • 3)

    Până se topește untul, tu spală căpșunile și taie-le rondele sau cuburi nu prea mici. Dar 2-4 poți păstra pentru decor.

  • 4)

    Cu mâna rupe biscuiții în bucăți nici prea mici, nici prea mărunte.

  • 5)

    Bate la mixer smântâna dulce/frișca lichidă până devine tare de nu pică din lingură. Iar dacă nu ai smântână îndulcită, pune și zahăr – în funcție de cât de dulci-acrișoare sunt căpșunile. Cel mai bun test este să înfigi jumătate de căpșună în frișcă, să o bagi în gură și să vezi cum îți place.

  • 6)

    Acum, ia două/trei vase pentru desert dacă vrei să le porționezi, sau unul singur mai mare dacă faci la comun, păstrează câțiva biscuiți de decor și pune în mod frățește:

    • un rând de biscuiți
    • un rând de căpșuni
    • un rând subțire de unt de arahide
    • un rând subțire de frișcă
    • iar un rând de unt de arahide (ultimul)
    • iar unul de căpșuni (ultimul)
    • peste un rând de frișcă (ultimul)

    Pentru decor frumos, presară deasupra câțiva biscuiți, pune 1-2 căpșuni și gata. Se poate mânca imediat sau păstra la frigider, acoperit. 

Valori nutriționale/porție (3p)

Calorii515
Grăsimi32g
Saturate12g
Monosaturate12.8g
Polisaturate9.5g
Carbohidrați47g
Zahăr21.3g
Fibre4.8g
Proteine11.9g

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Rețeta precedentă Rețeta următoare